نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال برنامه هفته پایانی لیگ برتر انگلیس | جام به منچستر می‌رود یا لندن؟ عبدی زیر تیغ جراحی تمرین استقلال تعطیل شد ویسی خشمگین‌تر از روز مسابقه | نگران داوری‌ها و ناداوری‌ها هستم مصدومیت عجیب صادقی | فصل برای هافبک پرسپولیس تمام شد ساکت سومین جام را هم از استقلال می‌گیرد؟ مهاجم سابق پرسپولیس ارزشمندترین بازیکن جی لیگ پیشنهاد هندی برای چشمی علیپور پیشنهاد از لیگ ایران را تایید کرد| در دوراهی پرسپولیس یا سپاهان خطیر خالق اسپانسر‌های سرگردان استقلال برنامه‌های الشباب برای جذب دیبالا اولتیماتوم پیکان به عنایتی
سرخط خبرها

بازیکن مشهدی در تیم ملی آذربایجان| شوک حق‌وردی!

  • کد خبر: ۶۸۰۶۸
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
  • ۱
بازیکن مشهدی در تیم ملی آذربایجان| شوک حق‌وردی!
مدافع مشهدی سومقائیت در فهرست تیم‌ملی فوتبال جمهوری آذربایجان قرار گرفته و به نظر می رسد وی عطای بازی برای ایران را به لقایش بخشیده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دوراهی ارتش سرخ تهران و اردوگاه سومقائیت باکو، دست‌آخر به سفر پسر مشهدی فوتبال ایران به جمهوری آذربایجان انجامید. حجت حق‌وردی که فصل گذشته برای پیکان بازی می‌کرد و در ابتدای فصل پیشنهاد جدی از پرسپولیس داشت، درنهایت میان دوراهی قهرمان ایران و آذربایجان ترجیح داد لژیونر شود. سفر به آذربایجان برای ستاره‌های فوتبال ایران در سال‌های گذشته سفری عجیب نبوده، اما پذیرش پوشیدن پیراهن تیم‌ملی آن کشور آن‌قدر غریب است که حالا خبر حضور نام این مدافع مشهدی در فهرست تیم‌ملی فوتبال جمهوری آذربایجان، جامعه ورزش مشهد را شوکه کرده است. حق‌وردی اولین ایرانی تیم‌ملی جمهوری آذربایجان نبوده، اما بی‌تردید برای مشهدی‌ها اولین لژیونری است که حالا پیراهن تیم‌ملی کشوری دیگر را به تن می‌کند! تیم‌ملی جمهوری آذربایجان در رقابت‌های اروپایی حاضر است و برای رسیدن به جام‌جهانی و یورو باید با تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا رقابت کند و این مزیتی برای هر فوتبالیستی است که رؤیا‌های بزرگ در سر می‌پروراند.

 

تله سومقائیت برای لژیونر‌های ایرانی

پیش از حجت حق‌وردی، علی قربانی، مهاجم سابق استقلال و سپاهان، به دعوت فدراسیون فوتبال جمهوری آذربایجان پاسخ مثبت داده بود تا اولین ایرانی‌تبار ملی‌پوش تاریخ فوتبال جمهوری آذربایجان باشد. علی قربانی حتی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی قاره اروپا هم برای تیم‌ملی جمهوری آذربایجان بازی کرد تا دیگر رسما یک ملی‌پوش آذربایجانی به‌حساب بیاید و دیگر نتواند برای تیم‌ملی ایران بازی کند. دیگر بازیکن ایرانی سومقائیت باکو، مهدی شریفی، مهاجم سابق پرسپولیس و سپاهان، است که البته او هنوز در تله آذربایجانی‌ها برای پوشیدن پیراهن ملی این کشور نیفتاده است. حالا این حجت حق‌وردی، مدافع مشهدی ایرانی، است که او هم پیراهن سرخ‌رنگ تیم‌ملی آذریجان را بر تن خواهد کرد؛ تیمی که در رده ۱۰۹ فیفاست و ممکن است به ایرانیان دیگری نیز برای قوی‌ترکردن تیمش چشم داشته باشد.

 

بازیکن شماره ۱۳ در تیم دی‌بیاسی

مدافع بیست‌وهشت‌ساله مشهدی در آخرین فهرست اعلامی جانی دی‌بیاسی، سرمربی ایتالیایی تیم‌ملی جمهوری آذربایجان، قرار دارد. حق‌وردی پیش از سفر به باکواعلام کرده بود که اگر بخواهد در ایران فوتبال بازی کند، فقط برای پرسپولیس به میدان می‌رود و تعلل مدیران پرسپولیس در مذاکره با او سبب شد مدافع مشهدی به سومقائیت بپیوندد، اما حالا عجیب است که خیلی راحت سرمربی ایتالیایی تیم‌ملی جمهوری آذربایجان نام او را به‌عنوان بازیکن شماره ۱۳ در فهرست قرار می‌دهد. تیم‌ملی جمهوری آذربایجان خودش را برای ۳ دیدار مهم برابر ترکیه، بلاروس و مولداوی در خرداد آماده می‌کند؛ دیدار‌هایی که می‌تواند طی برگزاری آن‌ها، در خط دفاع حجت حق‌وردی و در خط حمله علی قربانی را ببیند.

 

از ابومسلم تا سومقائیت

حق‌وردی در دوران حضورش در فوتبال ایران برای ابومسلم، ذوب‌آهن و پیکان بازی کرد و هیچ‌گاه یک بازیکن درجه‌یک به‌حساب نمی‌آمد. باوجوداین، عجیب است در آذربایجان که یک تیم اروپایی است و باید خود را برای آوردگاه‌های بزرگ نبرد با تیم‌های بزرگ فوتبال جهان آماده کند، نام او دیده می‌شود. او فوتبالش را در ابومسلم مشهد آغاز کرد، ولی در ذوب‌آهن بود که به لیگ برتر فوتبال ایران شناسانده شد. او در ذوب‌آهن ۵۳ بار به میدان رفت و یک گل هم به‌عنوان مدافع آخر به ثبت رساند. حق‌وردی در سال‌های گذشته در پیکان ۹۸ بار به میدان رفت و توانست ۵ گل هم بزند. مدافع مشهدی در فصل گذشته لیگ برتر یکی از ارکان اصلی بقای پیکان در رقابت‌ها بود و توانست نمایش مناسبی داشته باشد؛ چنان‌که حتی در تیررس باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران مثل پرسپولیس و تراکتور هم قرار گرفت.

 

ایرانی‌ای که خارجی محسوب می‌شود

حجت حق‌وردی در صورت بازی رسمی در تیم‌ملی جمهوری آذربایجان یک بازیکن خارجی محسوب می‌شود و چنان‌چه فصل آینده بخواهد به لیگ ایران برگردد و برای تیم محبوبش، پرسپولیس، بازی کند، به‌احتمال فراوان با مشکل روبه‌رو خواهد شد. قانون منع جذب بازیکن خارجی در لیگ ایران قرار است از سوی فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از فصل بعد برداشته شود، اما بعید است تیم‌های ایرانی در محدودیت احتمالی جذب بازیکن خارجی به جذب بازیکنان ایرانی آن‌ور آب تن دهند. از طرفی فرایند بازگشت به فوتبال باشگاهی ایران برای بازیکنانی که این‌چنین به پیراهن ملی پشت می‌کنند و زیر پرچم یک ملیت دیگر بازی می‌کنند، سخت خواهد بود.
 
بااین‌همه، هنوز تا حق‌وردی به شکل رسمی در تیم‌ملی جمهوری آذربایجان بازی نکند، این فرصت برای او وجود دارد که دعوت دی‌بیاسی را رد کند. اتفاقی که البته درباره علی قربانی رقم نخورد و او، هم ملیت آذربایجانی گرفت و هم برای تیم‌ملی جمهوری آذربایجان به میدان رفت. رویارویی با فوق‌ستاره‌های کهکشانی فوتبال اروپا، چون رونالدو، امباپه، گریزمان و... انگیزه زیادی برای بازیکنان درجه دویی است که جذب تیم‌های ملی کشور‌های نه‌چندان مطرح اروپایی می‌شوند تا از این طریق فرصت دیده‌شدن را به‌دست بیاورند. شاید حق‌وردی و قربانی اگر در ایران می‌ماندند، هیچ‌گاه به این سادگی فرصت ملی‌پوش‌شدن را به‌دست نمی‌آوردند و پشت مانع بلند ستاره‌های خط دفاع و خط حمله ایران می‌ماندند؛ چنان‌که در همه این سال‌ها پایشان به تیم ملی سرزمین و زادگاهشان نرسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
قربانی که دعوت شد به تیم ملی خودمون!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->